fredag 22. september 2023

All makt i himmel og på jord

Også i dag vil jeg proklamere hvem Jesus ER! Luk 8 fortsetter med å dele et mektig mirakel til. 

26Så seilte de inn til Gerasener-landet, som ligger rett overfor Galilea. Matt 8:28 ff. Mark 5:1 ff.
27Da han var steget i land, kom det imot ham en mann der fra byen. Han var besatt av onde ånder. I lengre tid hadde han ikke hatt klær på seg. Han bodde ikke i hus, men holdt til i gravene. 28Han satte i et skrik da han fikk se Jesus. Han falt ned for ham og ropte med høy røst: Hva har jeg med deg å gjøre, Jesus, du Den Høyeste Guds Sønn? Jeg ber deg: Pin meg ikke! Matt 8:29. Mark 1:24. 5:7. 29For han befalte den urene ånden å fare ut av mannen. I lange tider hadde den hatt tak på ham. Han hadde vært under bevoktning, bundet med lenker og fotjern. Men han hadde sprengt lenkene, og den onde ånden hadde drevet ham ut i ørkenen. 30Jesus spurte ham: Hva er ditt navn? Han svarte: Legion! For mange onde ånder var fart inn i ham. 

Det er sååå stort! Der var de onde ånder så mange at de ble kalt en legion (leste at en legion er inntil 6000 i antall) Og likevel var de livredd for denne ene; JESUS. Det gjør meg trygg på at Gud har kontroll. Ingen tvil om at Han en dag vil sette foten ned og si nok er nok.

31Og de ba ham at han ikke skulle befale dem å fare ned i avgrunnen. Rom 10:7. Åp 9:1,2,11. 11:7. 17:8. 20:1,3. 32Men der i fjellet gikk det en stor svineflokk og beitet. Åndene ba ham om at han skulle la dem fare inn i svinene. Og det tillot han dem. 33Da for de onde åndene ut av mannen og inn i svinene. Og hele flokken styrtet utfor stupet, ned i sjøen og druknet.

Det er så godt å lese og høre og oppdage hvilken mektig Gud vi tror på! 
I dag vil jeg tilbe Deg Herre, og love ditt hellige navn! Jeg ber om blodets beskyttelse rundt min familie! Måtte de se og oppdage hvem Du ER, og ta imot din frelse!

Luk 8 fortsetter med enda flere mirakler. Ikke bare har Han makt over de onde ånder. 
Han helbredet en som ingen andre kunne hjelpe, en kvinne som hadde hatt en blodsykdom i 12 år.
Og sist men ikke minst; Han vekket opp ei jente fra døden. Han er også Herre over den!

Det minner meg om at da Jesus døde, så var det ingen som tok Hans liv. Han er jo Herre over døden! Han ga seg selv for oss. Som teksten sier "Han oppgav sin ånd"

Sitter og nynner på det gamle koret 

Gud er mektig
Gud er mektig
Jeg vet at Gud er mektig
Han løser bånd og setter fanger fri.
De døver hører
de lamme går
og de blinde ser igjen
Gud er mektig
Gud er mektig
Jeg vet at Gud er mektig
Han løser bånd og setter fanger fri

I dag er det et helt spesielt "bånd" jeg ber om at Gud skal sette fri! Han vet hvem hjertet mitt tenker på. I Jesu navn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar