torsdag 21. september 2023

Jesus har makt

 Da jeg leste dagens tekst fra Luk 8 var det en lovsang som dukket opp inni meg

"Han har makt, Han har makt,
Han har oppstått fra de døde, Han har makt.
Hvert et kne skal seg bøye,
hver en tunge skal bekjenne
at Jesus Herre er"

23Mens de seilte, sovnet han. Da slo en kastevind ned på sjøen. Båten holdt på å fylles, og de var i fare. 24De gikk da borttil og vekket ham, og sa: Mester, mester, vi går under! Men han sto opp og truet vinden og bølgene, og de la seg, og det ble blikk stille. 4:39. 5:5. Matt 8:26. 25Han sa til dem: Hvor er deres tro? Men de var slått av frykt og undret seg, og sa til hverandre: Hvem er denne, som endog befaler over vindene og vannet, og de adlyder ham? 

Visst er det fantastisk når Jesus helbreder de syke. Det handler om Guds kjærlighet! 
Men når Jesus stiller stormen, eller velsigner en liten matpakke så den rekker til flere tusen, eller gjør vann til vin - da ser vi vår Skaper som virkelig har all makt! Jesus viste oss virkelig at Han ER Faderen som Han sa (Joh 14;8-12)

Tenk så stort at Gud kom og ble menneske, at Han på tross av den vi er, kom med frelse og håp. Banet en ny vei for oss til Gud.

Jesus - Jeg ber for mine rundt meg som ennå ikke har sett livet og håpet i Deg! Hjelp meg å se muligheter og gripe dem - til å dele dette livets lys med andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar