torsdag 31. august 2023

Vi tror på en mektig Gud!

 Mark 6 fortsetter med denne utfordringen til disiplene;

Han kalte de tolv til seg, og begynte å sende dem ut, to og to. Og han ga dem makt over de urene ånder. 

Jeg har ikke lagt merke til at dette var det første oppdraget deres. Jeg trodde de strak satte i gang å helbrede syke? Litt spennende syntes jeg likevel dette var - som om det er her kampen begynner i den åndelige verden. En kamp vi fortsatt har, men som JESUS har seiret over. Ef.6 forteller;

Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan holde stand mot djevelens lumske angrep. 12 For vi har ikke en kamp mot kjøtt og blod, men mot makter og myndigheter, mot verdens herskere i dette mørke, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor Guds fulle rustning på, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. 

Vi leser altså om seier over de onde ånder i Mark 6, og fra v.30 leser vi om da Jesus mettet flere 5000. Han er vår forsørger.
Fra v.45 blir disiplene sjokkert over å se Jesus komme gående på vannet. Han er Herre over alle omstendigheter. Også de umulige!

Og helt til slutt i dagens kapittel hører vi også om Han som kan helbrede syke;

 56Hvor han kom, til landsbyer, byer eller bygder, la de sine syke ut på torgene. De ba ham at de måtte få røre, om så bare ved minnedusken på kappen hans. Og alle som rørte ved ham, ble helbredet. 
Jesus - i dag vil jeg takke for alt Du har gjort for meg og de rundt meg. Jeg tror på en mektig Gud! Åh Jesus, jeg ber for alle som tror på Deg i dag, at vår tro skal vokse så Du igjen kan bli mer synlig for de som ennå ikke tror. Jeg ber for meg selv, at mitt mot må vokse i takt med troen på Deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar