lørdag 5. august 2023

Min hjelp kommer fra Herren, Han som skapte himmel og jord.

Tror jeg har sagt det noen ganger nå, men jeg kjenner for å si det igjen. Jeg er så takknemlig for at Jesus er min rådgiver. Underfull Rådgiver. Jeg fikk smake litt av det i går kveld. Jeg begynte å nynne på en sang. Det rare var at jeg ikke helt husket det første ordet i sangen. Husket bare "fra himmelen" Sangen nynnet om og om igjen i meg, så jeg måte til slutt stå opp og finne den. Og teksten virkelig traff meg. "Hjelp fra himmelen" Åh som vi trenger det! Og så fantastisk at vi kan be om det! Salme 121 er en sang om nettopp dette;

En sang ved festreisene.
        Jeg løfter mine øyne opp mot fjellene:
        Hvor skal min hjelp komme fra?
   
  2 Min hjelp kommer fra Herren,
        han som skapte himmel og jord.
   
  3 Han lar ikke din fot bli ustø,
        din vokter blunder ikke.
   
  4 Nei, han blunder ikke og sover ikke,
        Israels vokter.
   
  5 Herren er din vokter, Herren er din skygge,
        han er ved din høyre hånd.
   
  6 Solen skal ikke stikke deg om dagen
        og månen ikke skade deg om natten.
   
  7 Herren skal bevare deg fra alt ondt
        og verne om ditt liv.
   
  8 Herren skal bevare din utgang og din inngang
        fra nå og til evig tid.

Jeg deler denne sangen i dag, samtidig som jeg ber 
  • For barna mine
  • For mitt eget liv
  • For min familie
  • Menigheten
  • De som forkynner Ordet
  • De som tror på Jesus
  • De som lengter 
  • De som trenger helbredelse (og kanskje til og med har ventet lenge..)
  • Min arbeidsplass



Åh Herre, takk for at Du kom til oss. Takk at vi kan rope til Deg om hjelp. Takk at Du ikke bare er i himmelen - Du er også her hos oss. Til og med "i oss som tror på Deg"
Minner meg om enda en sang :-D "Ditt nærvær er himmelen for meg"


(Har brukt google translate på denne, så setningene kan være litt underlige - men likevel en hjelp til å forstå innholdet i sangen "Help from heaven" :-)

Det er et øyeblikk, hvert hjerte trenger en redning
Det er en grunn
Hver sjel trenger et gjennombrudd
Hjelp fra himmelen
Vi trenger alle hjelp fra himmelen

VERS 2
Det er en hvisking, en stemme av håp inni deg
Det er et svar, et navn ovenfor for å veilede deg
Hjelp fra himmelen trenger vi alle
Hjelp fra himmelen
Hjelp fra himmelen

KOR 1
Når verden er på våre skuldre
Og vi trenger en hånd til å holde oss
Når intet mirakel er funnet
Tror fortsatt, oh oh
Når nattens hav omgir oss
Og alle spørsmål prøver å slå oss ned
Bare tro, bare tro
I hjelp fra himmelen
Hjelp fra himmelen

VERS 3
Det er en grunn, disse tårene vil ikke bli bortkastet
Det er en fremtid for alle de ødelagte brikkene
Se til himmelen, alt vi trenger
Er hjelp fra himmelen
Hjelp fra himmelen

KOR 2
Når veien videre er skjult
Og vi trenger en ny begynnelse
Når slaget nærmer seg
Tror fortsatt, oh oh
Når vi går inn i løftet
Og nådens hender som holder oss
Bare tro, bare tro
I hjelp fra himmelen
Hjelp fra himmelen
Hjelp fra himmelen

BRO
Tar motet og holder på
Håpet er nærmere enn vi aner
Himmelen vil ikke la oss gå
Hjelp fra himmelen (vil aldri, det er håp)
Tar motet og holder på
Håpet er nærmere enn vi aner
Himmelen vil ikke la oss gå
Vi trenger alle hjelp fra himmelen

OUTRO
Se til himmelen, alt vi trenger er hjelp fra himmelen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar