onsdag 19. juli 2023

Guds kjærlighet

Profeten Hosea fikk budskap fra Gud. Og måten han skulle formidle det på var ganske annerledes... vil jeg si. Men i dag ble jeg rørt da jeg leste Hosea 3;

Og Herren sa til meg: Gå igjen bort og elsk en kvinne som er elsket av sin venn og likevel bryter ekteskapet, likesom Herren elsker Israels barn, men de vender seg til andre guder og elsker rosinkaker!  (rosinkaker ble brukt i Ba-al dyrkelsen)
Det som traff meg, var at Gud elsker dem også da. Det er jo derfor Han reagerer. Ellers kunne Han jo bare latt dem være. Han lengter etter dem.
Han elsker sine barn, og han søker og leter etter de som er fortapt. 
10 For Menneskesønnen er kommet for å lete etter de bortkomne og berge dem  (Luk 19;10)
Dersom en mann har hundre sauer og én av dem går seg vill, lar han ikke da de nittini være igjen i fjellet og går og leter etter den som er kommet på avveier? 13 Og skulle han finne den – sannelig, jeg sier dere: Da gleder han seg mer over denne ene enn over de nittini som ikke har gått seg vill. 14 Slik vil heller ikke deres Far i himmelen at en eneste av disse små skal gå tapt.  (Matt 18)
Himmelske Far, i dag ber vi får "bønnebarna" våre! Takk at Du elsker dem NÅ - akkurat der de er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar