søndag 11. juni 2023

Hans navn er JESUS

 Fra salme 91 leser vi;

1Den som sitter i skjul hos Den høyeste
og finner nattely i skyggen av Den veldige,
2 18,3+ han sier til Herren«Min tilflukt og min borg,
min Gud som jeg setter min lit til!»

11 34,8+; Matt 4,6 For han skal gi englene sine befaling
om å bevare deg på alle dine veier.
12De skal bære deg på hendene
så du ikke støter foten mot noen stein.

14«Jeg berger ham når han holder seg til meg,
jeg verner ham, for han kjenner mitt navn.
15 50,15; 145,18; Jes 65,24 Når han kaller på meg, svarer jeg,
jeg er med ham i nøden,
jeg frir ham ut og gir ham ære.
16 50,23 Jeg metter ham med et langt liv
og lar ham se min frelse.»

En salme som lyder som lovsang for meg. Med både bønn og takk til JESUS - det er navnet vi kjenner (v.14) Navnet vi er frelst ved!

Salme 92 fortsetter lovsangen til vår Gud;
2 134,1; 147,1 Det er godt å takke Herren
og lovsynge ditt navn, du Høyeste,
3å forkynne din godhet om morgenen,
din trofasthet om nettene,
4til den tistrengede harpen,
til dempet klang fra lyren.
5 Herre, du har gledet meg med ditt verk,
jeg jubler over det dine hender har gjort.
6 40,6+ Hvor store dine gjerninger er,
hvor dype dine tanker, Herre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar