mandag 12. juni 2023

Fra salme 94-96

 
Om jeg må si: «Foten min er ustø»,

så holder din godhet meg oppe, Herre.
19Når mitt indre er fullt av urolige tanker,
har min sjel glede av din trøst. (Salme 94)

(Salme 95) Kom, la oss juble for Herren,
hylle vår frelses klippe!
2La oss gå fram for ham med lovsang,
hylle ham med sang og spill!
3 47,3+ For Herren er en stor Gud,
en stor konge over alle guder.
4 24,1+ Han har jordens dyp i sin hånd,
fjelltoppene tilhører ham.
5Havet er hans, han har skapt det,
hendene hans har formet det faste landet.
6Kom, la oss knele og kaste oss ned,
bøye kne for Herrenvår skaper!
7 2 Mos 17,1ff; 23,21; Sal 100,3; Hebr 3,7ff For han er vår Gud,
vi er folket han gjeter,
flokken i hans hånd.
Ville dere bare høre hans røst i dag!

(Salme 96)  Syng for Herrensyng en ny sang.
Syng for Herrenall jorden!
2Syng for Herrenvelsign hans navn.
Forkynn hans frelse fra dag til dag!
3 9,12; Jes 66,18 Fortell blant folkeslag om hans herlighet,
blant alle folk om hans under!

Himmelen skal glede seg, jorden skal juble,
havet og alt som fyller det, skal bruse,
12marken skal juble med alt den bærer;
da roper hvert tre i skogen av fryd
13 9,9+ for Herrens ansikt.

AMEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar