torsdag 18. mai 2023

Nåt kampen kommer....

 For en tid tilbake kom jeg over en artikkel som beskrev hvilken død som møtte disiplene. De ble forfulgt for sin tro, og flere av dem led ubeskrivelig før de døde. Det var så vondt å lese at jeg ikke klarte å lese hele.

Jeg tenkte på dette i dag da jeg leste Luk 21;

12Men før alt dette skjer, skal de legge hånd på dere og forfølge dere. De skal overgi dere til synagoger og fengsler og dere skal føres fram for konger og landshøvdinger for mitt navns skyld. Matt 10:17 ff. 24:9.Joh 15:18,19. 16:2,3. Apg 4:3. 5:18. 13Det skal føre til at dere får avlegge vitnesbyrd. Fil 1:12. 14Legg dere derfor på hjertet at dere ikke forut bekymrer dere for hvordan dere skal forsvare dere. 12:11,12. 15For jeg vil gi dere munn og visdom som ingen av deres motstandere skal kunne stå imot eller motsi. 2Mos 4:12. Jes 54:17. Apg 6:10. Ef 6:19. 16Men dere skal bli angitt også av foreldre og brødre, av slekt og venner, og de skal sende noen av dere i døden. Matt 10:21,22. Apg 7:59. 12:2. 17Og dere skal bli hatet av alle for mitt navns skyld. Matt 10:22. 18Men ikke et hår på hodet deres skal gå tapt. 12:7. Matt 10:30. Apg 27:34. 19Hold ut, så skal dere vinne deres sjeler. 


Gjennom det hele hadde de overnaturlig kraft - og det trengte de virkelig.

Jesus, i dag vil jeg takke for kraften og visdommen du ga dem. Takket være dem har også jeg fått del i troen. Takk for at Du fortsatt er Mektig, og at Du utruster oss med det vi trenger. 
I dag ber jeg spesielt for de som lider for Ditt navns skyld. Ditt løfte gjelder dem, om visdom og kraft. Måtte de finne trøst og nytt mot!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar