tirsdag 23. mai 2023

Alt tilhører Den Allmektige

 Fra salme 50 velger jeg dette;

 1
Den Allmektige, Gud Herren, taler og kaller på jorden fra solens oppgang til dens nedgang.

10For meg tilhører alle dyr i skogen, dyrene på fjellene i tusentall. 11Jeg kjenner alle fjellenes fugler, og alt som rører seg på marken, er mitt. 12Om jeg var sulten, ville jeg ikke si det til deg, for min er jorden og alt som fyller den. 24:1. 2Mos 19:5. 5Mos 10:14. 13Mon jeg skulle ete oksers kjøtt og drikke bukkers blod? Jes 1:11. Mika 6:7. 14Gi Gud takk som offer, og gi Den Høyeste det du har lovt, 27:6. 61:9. 65:2. 66:13. 69:32. 76:12. 107:22. 116:14,17,18. 5Mos 23:21,23. 15og kall på meg på nødens dag, så vil jeg fri deg ut, og du skal prise meg.

'Jeg kjenner alle fjellenes fugler, og alt som rører seg på marken, er mitt. '

Husker det var en som minnet meg på dette en gang og sa "Alt du har tilhører Gud. Det er Han som har velsignet deg. Så når du f.eks gir tiende, så ofrer du ikke - du gir tilbake det som er Hans.

Det er uansett stor grunn til å være takknemlig. Og den som også er takknemlig selv for små ting, tror jeg vil kjenne seg ekstra velsignet.

14 Gi Gud takk som offer, og gi Den Høyeste det du har lovt, 15 og kall på meg på nødens dag, så vil jeg fri deg ut, og du skal prise meg.

Kjenner meg absolutt både velsignet og takknemlig. Så glad for min tro på Ham, min Frelser og Gud.


Lyttet til denne sangen og oppdaget at noe av teksten bekrefter det jeg tok opp her.

Lær meg å kjenne dine veie
Og gå dem trøstig skritt for skritt
Jeg vet at hva jeg fikk i eie
Er borget gods og alt er ditt
Men vil din sterke hånd meg lede
Jeg aldri feil på målet ser
Og for hvert håp som dør her nede
Får jeg et håp i himlen mer



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar