fredag 17. mars 2023

Trofasthet som går begge veier

Guds trofasthet, det hører vi om og vi elsker det. Sant? Dagens kapittel, Jer 25, er et tungt kapittel. Det er dom som profeteres, både over Israel og folkene rundt. 
Men det som gjorde inntrykk i dag, var profeten selv, som gjennom 23 år trofast stod opp for det kallet Gud hadde gitt ham. Det ser også ut til at han stod ganske alene, og budskapet var ofte tungt. Overskriften til dagens kapittel er dette;

Jeremia har talt Herrens ord til folket i tjuetre år uten at de har hørt på ham 

Det følger absolutt velsignelse av å tjene Ham, men i blant koster det også... 

Jesus, i dag ble jeg minnet om Jeremia som var trofast på tross av at han stod alene og møtte sterk motstand. Jeg finner ikke helt ord i dag... men jeg ber om at jeg må være trofast - uansett hva jeg måtte møte. Det finnes ikke noe viktigere for meg enn å få være barn av Deg.
Jeg ber for dagen i dag. Ber om styrke, veiledning og hjelp til å være et redskap for Deg. Kjære Gud, at jeg reiser meg opp igjen og fortsetter når jeg har falt... for det går galt i blant. Du ER trofast. Jeg ønsker å være det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar