fredag 20. januar 2023

Frelsen er et under

 I dag leste jeg i Matt 9 om den lamme mannen som først ble tilgitt sine synder, og deretter helbredet. 

 5Hva er lettest, å si: Dine synder er deg forlatt - eller å si: Stå opp og gå? 6Men for at dere skal vite at Menneskesønnen har makt på jorden til å forlate synder - og nå taler han til den lamme: Stå opp, ta sengen din og gå hjem til ditt hus. Joh 5:8. 7Og han reiste seg opp og gikk hjem til sitt hus.

Når jeg har lest denne historien tidligere, har jeg smilt av Jesu Ord "Hva er lettest?" Det er i alle fall ingen tvil om hva som ville vært lettest å si for meg... Også har jeg tenkt på hvor mektig Jesus er, som ser på begge deler som "like lett"

Men i dag gikk det plutselig opp for meg at Jesus likestiller disse to tingene. Begge deler er et under! Han gjør det også for at de skal vite hvem Han ER :-D

Kanskje jeg trenger å tenke på igjen, hvilket under frelsen virkelig er? 

Så vil vi juble over din frelse
og løfte banneret i vår Guds navn.
Herren oppfylle alle dine bønner!
Salme 20;6

  5 I kjærlighet har han,
        av sin egen frie vilje, forut bestemt oss til
        å få barnekår hos seg ved Jesus Kristus,
   
  6 til pris og ære for hans herlighet
        og for den nåde han gav oss i sin elskede Sønn.
   
  7 I ham har vi forløsningen
        som ble vunnet ved hans blod,
        tilgivelse for syndene.
        Så stor og rik er hans nåde,
   
  8 som han i rikt mål har latt oss få.
      Ef.1

AMEN


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar