onsdag 25. januar 2023

Er du mismodig...?

I dag leste jeg dette fra Jes 66
 Min hånd har laget alt dette,
          slik er alt dette blitt til, sier Herren.
          Det er den hjelpeløse jeg ser til,
          den som har en motløs ånd
          og skjelver for mitt ord.


Det var godt å lese. Men egentlig overrasket det litt også. For mismodighet er jo noe vi har gått i mot og vil ha bort.

2.Tim 1;7 sier "Gud ga oss ikke motløshetens ånd, men kraft, kjærlighet og sindighets ånd

Og Salomo sier I Ord;17.22 Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein.

Er det ikke godt å tenke på at vi i våre mismodige stunder likevel ikke behøver å skamme oss over nettopp det? Gud elsker deg og meg også da. Han som i sin barmhjertighet ser i nåde til oss og vil gi oss kraft, kjærlighet og sindighets ånd.

I salme 30 leser vi

11 Hør meg, Herre,
          vær meg nådig!
           Herre, vær min hjelp!»
          
   
 12 Du vendte min dødsklage til dans,
          du tok sekkestrien av meg
          og kledde meg i glede.
          
   
 13 Derfor synger jeg din pris og er ikke stille.
           Herre, min Gud, jeg vil alltid prise deg.


AMEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar