søndag 20. november 2022

Til vår Gud

 I dag var dette den første sangen jeg tenkte på "Til vår Gud". Så godt å starte dagen med lovsang til Gud!



Dagens kapittel er 1.Peter 1 som bl.a sier;

13 Spenn derfor beltet fast om livet, vær våkne, beredt i tanke og sinn! Sett håpet fullt og fast til den nåde dere skal få når Jesus Kristus åpenbarer seg. 

22 Rens da deres sjeler i lydighet mot sannheten til oppriktig broderkjærlighet. Elsk hverandre inderlig av hjertet! 23 For dere er gjenfødt, ikke av forgjengelig, men av uforgjengelig sæd, ved Guds ord, som lever og blir. 24 For alt kjød er som gress, og all dets herlighet som blomsten på gresset. Gresset visnet, og blomsten på det falt av. 25 Men Herrens ord blir til evig tid. Og dette er det ordet som er blitt forkynt dere ved evangeliet. 

I v.13 tenkte jeg litt som en speider "Alltid beredt" :-) Herre, jeg ber om at Ordet Ditt må bli mer enn bare ord for meg. Måtte være som det beskrives her, både til kraft, renselse, visdom og kjærlighet. Jeg ber for dagen i dag. Hjelp meg å vise ekte kjærlighet som Du viser meg, og hjelp meg å være til styrke og oppmuntring for andre jeg møter i dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar