tirsdag 22. november 2022

Hjelp meg å SE andre enn meg selv...

 I går delte jeg noen vers fra 1.Peter 2, og jeg fikk lyst til å gjenta ett av disse versene;

han som ikke gjorde synd, og det ble ikke funnet svik i hans munn, 23 han som ikke skjelte igjen når han ble utskjelt og ikke truet når han led

Ganske utrolig egentlig, når vi vet hvor mye Jesus led før og under Golgata. Han ble hånet, slått, pisket, fikk tornekronen og måtte bære korset mot den hardt sårede ryggen for så å bli spikret mot korset. Og der bar han også våre byrder. Og likevel sier Han "Tilregne dem ikke denne synd"

Nå tror jeg ikke Gud forlanger at vi alltid skal ta imot alt uten å si i fra. I blant er det viktig å si i fra. Men ofte handler det også bare om vår egen ære...og ego. Noen ganger er det også viktig å være stille - for det handler jo ikke bare om meg, sant?

Herre, hjelp meg å se når det er viktig å være stille - og se andre enn meg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar