onsdag 30. november 2022

Guds barn

 Jeg har lest en del fra Jesaja i det siste, og jeg må innrømme at det er mye som er vanskelig å forstå. Men så dukker det opp ord innimellom som virkelig gjør godt. Det beste - som jeg siterer ofte både i blogg og bønn - er 

 For et barn er oss født, en sønn er oss gitt. Herreveldet er lagt på hans skulder. Han har fått navnet Underfull rådgiver, Veldig Gud, Evig far, Fredsfyrste. (Jes.9;6)

I dag har jeg kommet fram til kap 25. Også her er det mye jeg ikke forstår, men den åpner i alle fall med noe jeg kan stemme med i;

1 Herre, du er min Gud. Jeg vil opphøye deg, jeg vil prise ditt navn, for du har gjort underverk. Dine råd fra gammel tid er sannhet og trofasthet.

 9 På den tiden skal de si: Se, der er vår Gud, ham som vi ventet på, at han skulle frelse oss. Dette er Herren som vi ventet på. La oss fryde og glede oss i hans frelse.

Planen jeg følger gikk videre til 1.Joh 3 som fortsetter slik;

1 Se, hvor stor kjærlighet Faderen har vist oss, at vi skal kalles Guds barn, og det er vi. 

I dag vil jeg takke for akkurat det, at jeg få være Guds barn!


Jeg velger å dele en vanner versjon av denne, på samisk :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar