søndag 25. september 2022

Kledd i Kristus

Kol 3 har sterkt tekst som sier det meste selv. 

 Kle dere i det nye menneske, det som stadig fornyes etter sin skapers bilde og lærer ham å kjenne. 11 Her er ikke greker eller jøde, omskåret eller uomskåret, utlending, skyter, slave eller fri; her er Kristus alt og i alle.

12 Dere er Guds utvalgte, helliget og elsket av ham. Kle dere derfor i inderlig medfølelse, godhet og ydmykhet. Ta dere ikke selv til rette, men strekk dere langt, 13 så dere bærer over med hverandre og tilgir hverandre, hvis den ene har noe å bebreide den andre. Som Herren har tilgitt dere, skal dere tilgi hverandre. 14 Og over alt dette, kle dere i kjærlighet, som er det bånd som binder sammen og fullender. 15 La Kristi fred råde i hjertene, for til det ble dere kalt da dere ble ett legeme. Og vær takknemlige! 16 La Kristi ord få rikelig plass hos dere, så dere med visdom kan lære og rettlede hverandre, med salmer, hymner og åndelige sanger; syng for Gud av et takknemlig hjerte. 17 Og la alt dere sier og gjør, skje i Herren Jesu navn, med takk til Gud Fader ved ham.

Jeg tror jeg hver dag trenger å lære hva det vil si å kle meg I KRISTUS. Så sier også Paulus i dagens brev at dette nye mennesket stadig fornyes. Så at jeg kjenner jeg trenger det, det er helt normalt :-) Det betyr ikke at jeg bare bommer...
Klag 3 sier også at Hans miskunn er ny hver morgen.

Herre, jeg takker for at jeg også i dag kan komme til Deg og bare være i Ditt nærvær. Her hos Deg hvor jeg stadig blir fornyet.
Jeg ber for dagen i dag, for alle øyeblikkene der jeg møter andre. Hjelp meg å være mer lik Deg, så andre blir velsignet gjennom meg.
Også i dag ber jeg for min familie, og min menighet. 
Jeg ber for alle som forkynner Ditt Ord - for gjennom det blir vi også stadig fornyet! Og lærer Deg å kjenne.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar