torsdag 7. juli 2022

Herrens miskunnhet varer til evig tid

I dag velger jeg å bare dele noen Ord som gjorde godt å lese. Den siste salmen var rett og slett både artig og oppmuntrende. Der forteller salmisten Israels historie, og mellom hver setning sier han "for Hans miskunnhet varer til evig tid"

Salme 36;
6
Herre, til himmelen når din miskunnhet, din trofasthet til skyene. 57:11. 71:19. 103:11. 108:5. 
7Din rettferdighet er som mektige fjell, dine dommer er et stort dyp. Mennesker og dyr frelser du, Herre! 145:15,16. Rom 11:33. 8Hvor dyrebar er din miskunnhet, Gud! Menneskenes barn søker ly i dine vingers skygge. 17:8. 57:2. 63:8. 91:4. Rut 2:12. 9De blir rikelig mettet av det gode i ditt hus, og av dine gleders strøm gir du dem å drikke. 23:5,6. 65:5. Jes 25:6. 10For hos deg er livets kilde. I ditt lys ser vi lys. 


Salme 86;
11Lær meg, Herre, din vei! Jeg vil vandre i din sannhet. Gi meg et udelt hjerte til å frykte ditt navn! 25:4. 27:11. 139:24. 143:8. Jer 32:39. 12Jeg vil prise deg, Herre min Gud, av hele mitt hjerte, jeg vil ære ditt navn for evig. 13For din miskunnhet er stor mot meg, og du har fridd min sjel av dødsrikets dyp.


Salme 103;
10Han gjør ikke med oss etter våre synder, og gjengjelder oss ikke etter våre misgjerninger. 11For så høy som himmelen er over jorden, er hans miskunnhet mektig over dem som frykter ham. 36:6. 57:11. 12Så langt som øst er fra vest, lar han våre misgjerninger være langt fra oss.


Salme 136
26 
Pris himmelens Gud - for hans miskunnhet varer til evig tid!

 Jeg tenkte på en gammel sang vi synger som sier "Tell velsignelsene Gud deg gir. Tell dem sammen, både smått og stort, og det vil forundre deg hva Gud har gjort" Vi kan rett og slett lage vår egen salme på samme måte, og mellom hvert under - stort eller smått - kan vi lovprise Gud og si "For Herrens miskunnhet varer til evig tid" En proklamasjon som virker. Det tror jeg på :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar