tirsdag 11. januar 2022

Byggesteiner

 På tur med bror min sist uke, fortalte han noe som både rørte meg og inspirerte meg. Han lærer seg bibelvers utenat og mediterer på disse når han går turer alene. På turen han hadde gått sist, hadde han startet med ett vers, og når han hadde lest opp de fleste han kunne utenat, hadde det gått tre kvarter! Lurer på hvor mange vers det var? :-D 


Det som har inspirert meg i min egen bibel lesing, er at jeg kommer på mange skriftsteder. Men da husker jeg bare bruddstykker av dem, også må jeg google for å finne dem. Men de ligger i alle fall i meg, så jeg kan finne dem :-) Men nå vil jeg MER enn det. Jeg vil virkelig lære dem.

Dette fikk jeg lyst til å prøve på. Om jeg velger meg ett vers i uka å grunne på, og pugge - og siden bygge på med ett vers i uka, da vil jeg i løpet av året ha lært meg ca 50 vers. Jeg tror faktisk dette er verdifullt. Vil du være med så heng på :-D Du kan jo finne dine egne vers å grunne på? Jeg starter med dette;

Salme 145;5
Jeg grunner på Din herlighet og ære
og på Dine underfulle Ord.

Og Salme 119;18
Lukk opp mine øyne, så jeg kan se
        de underfulle ting i din lov.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar