lørdag 16. oktober 2021

Fra salme 96 og 100

 En av mine venner delte dette verset på YouVersion i dag;

Gi Herren, dere folkeslekter - gi Herren ære og makt!  (Salme 96;7)

Spennende vers. Først tenkte jeg med undring på hvordan vi kunne gi Gud noe Han allerede hadde. Men det skjer noe når vi åpner oss opp for hvem Han ER. Tenk at vi kan gi Ham ære og makt. Han kommer oss i møte når vi åpner oss for Ham.

La oss starte dagen med å gi Ham ære å makt! Herre, vi lovprise ditt hellige navn. JESUS! Takk for alt Du har gjort for oss. For meg. Herre, takk for hva Du kan gjøre i dag! Vis meg Herre, hvordan jeg kan gi deg ære og makt. I dag! Åpne våre hjerter, vi som tror på Deg, så Du kan bli enda mer synlig for oss og for andre. Åpne våre hjerter så vi i større grad kan gi Deg ære og makt! Du som ER den Allmektige!

Salme 100 har overskriften "Kjenn at Herren er Gud"

En salme til lovprisning. Rop med fryd for Herren, all jorden! 66:1. 98:4. 2Tjen Herren med glede, kom fram for hans åsyn med jubel! 2:11. 95:2. 5Mos 12:12. 3Kjenn at Herren er Gud! Han har skapt oss, ikke vi selv, til sitt folk og til den hjord han før. 95:7. 5Mos 32:6. Esek 34:31. 4Gå inn gjennom hans porter med takkesang, inn i hans forgårder med lovsang. Takk ham og pris hans navn! 5:8. 95:2. 96:2. 118:19. Jes 56:7. 66:23. 5For Herren er god, hans miskunnhet varer til evig tid, og hans trofasthet fra slekt til slekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar