lørdag 4. september 2021

Sak 8

 Dagens kapittel formidler HÅP. Israel har vært i fangenskap i mange år, og kanskje mange av dem hadde blitt motløse, selv om det nå så ut til å lysne. Sakarja kommer med et håpets budskap i dag;


 4 Så sier Herren, Allhærs Gud:
        Igjen skal gamle menn og kvinner
        sitte på torgene i Jerusalem,
        alle med stav i hånden
        på grunn av sin høye alder.
   
  5 Og torgene i byen skal fylles
        av gutter og jenter som leker der.
   
  6 Så sier Herren, Allhærs Gud:
        Om dette synes umulig for dem
        som i de dager er igjen av dette folket,
        skulle det være umulig for meg?
        lyder ordet fra Herren, Allhærs Gud.


Dette fikk meg til å tenke på min egen kirke.... "om dette synes umulig for de (få) som i de dager er igjen av folket, skulle det være umulig for meg? lyder ordet fra Herren, Allhærs Gud"

Åh himmelske Far, det ser mørkt ut, men ingenting er umulig for deg!! 
Kirken kan igjen fylles med både unge og voksne, barn som leker og gamle med stav i hånd. Åh Herre, det ber vi om, det håper vi på, det lengter vi etter. Herre, du trofaste Gud, DU KAN og du vil. Du lengter også etter det! Det tror jeg på.

Spennende ord, også i siste del av dette kapitlet;
  20 Så sier Herren, Allhærs Gud: Enda en gang skal det skje at folkeslag, ja, folk fra store byer kommer, 21 og folket i den ene byen skal gå til den andre og si: «Kom, la oss gå og be Herren om nåde, la oss søke Herren, Allhærs Gud! Også jeg vil gå med.» 22 Mange folk og mektige folkeslag skal komme og søke Herren, Allhærs Gud, i Jerusalem, og be Herren om nåde. 23 Så sier Herren, Allhærs Gud: I de dager skal ti menn av alle tungemål og folk gripe fatt i kappefliken til én jødisk mann og si: «La oss få gå med dere, for vi har hørt at Gud er med dere.»

Høres ut som en profeti om JESUS - tenk at vi fikk ta del i dette. Vi har fått lov til å gripe Jesus, og bli hans barn. Nåde over nåde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar