mandag 8. mars 2021

Tabernakelbønnen - kortversjon og langversjon

Det har vært spennende å jobbe med min egen tabernakel-bønn. Men jeg ser jo nå at det ikke er noe man pløyer igjennom på 10 min :-D Det krever tid, men det er verdt det!

Men det er en tid for alt i vår travle hverdag, så jeg ser også behovet for en kortversjon.

Har likevel lyst til  å oppmuntre til å bruke tid på langversjonen når du kan. Man kan jo bruke den på ulikt vis. Stoppe litt opp på noen temaer, og gå fortere igjennom andre. Også kan man jo ta bedre tid på et nytt sted neste gang. Det er også en måte å bli kjent med den på. 

Er så glad for den undervisningen jeg fikk gjennom pastor Anthony Mangun. Han underviser i praksis. En bibeltime som stort sett består av bønn. Et forbilde for meg! For jeg lengter etter å lære mer om å be. 
Ikke bare det - jeg lenger etter å være en som ber! Sakraja 12;10 sier

 10 Men over Davids hus og over dem som bor i Jerusalem, øser jeg ut en nådens og bønnens ånd. Da skal de se på meg, på ham som de har gjennomboret.

Dette er hva jeg lengter etter å bli fylt av!

Kortversjonen finner du her  

Originalen finner du her

Begge har hver sin link til høyre i bloggen
Du må gjerne kopiere og bygge videre på din egen personlige versjon 


Salme 102;16-19
Folkeslag skal frykte Herrens navn, alle jordens konger Din herlighet. For Herren vil bygge Sion opp igjen og vise Sin herlighet. Han hører de elendiges bønn og ringeakter dem ikke. Dette er skrevet for kommende slekter, et nyskapt folk skal prise Herren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar