søndag 28. mars 2021

Joh 17

 Dagens kapittel er blant de virkelig sterke. Den har overskriften "Jesus ber for sine" Visst var det flott at Jesus ba for oss, men enda bedre er det at Han fortsatt ber for oss. Heb.7 forteller;

24 Men Jesus har et prestedømme som ikke tar slutt, fordi han er og blir til evig tid. 25 Derfor kan han også fullt og helt frelse dem som kommer til Gud ved ham, fordi han alltid lever og går i forbønn for dem.

I dagens kapittel ber Jesus bl.a. om dette;

 3 Og dette er det evige liv, at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du har sendt, Jesus Kristus. 

11 Jeg blir ikke lenger i verden, men de er i verden, og jeg går til deg. Hellige Far, bevar dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg, så de kan være ett, slik som vi er ett.

 15 Jeg ber ikke om at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde.

20 Jeg ber ikke bare for dem, men også for dem som gjennom deres ord kommer til tro på meg. 21 Må de alle være ett, slik du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. 

26 Jeg har gjort ditt navn kjent for dem og skal fortsatt gjøre det, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.»

Herre, først og fremst vil jeg takke for at Du ber for oss! Og takk for at Du lærte oss å be. Fortsett å lær meg Herre! 
I dag ber jeg for alle troende, spesielt de som bor i vårt område. Tenn oss på nytt Herre, så vi kan være synlige for de rund oss. Så flere kan få høre og se hvem Du er.

Herre, hvordan kan jeg bli mer synlig...? Jeg syntes dette er vanskelig. Noe må endres, men jeg vet ikke helt hva. 
Herre, måtte jeg i større grad SE mulighetene og våge å gripe dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar