søndag 31. januar 2021

Daniel 12

 Siste kapittel i profeten Daniel slutter med alvorlige ord om endetiden.

På den tiden skal Mikael stå fram,
          den store fyrsten
          som står ved dine landsmenns side.
          Det skal komme en trengselstid
          som det ikke har vært maken til
          fra folkeslag oppsto
          og helt til den tiden.
          Men på den tiden skal ditt folk bli berget,
          alle som er skrevet opp i boken.
          
   
  2 Mange av dem som sover i jorden,
          skal våkne,
          noen til evig liv,
          andre til spott og evig avsky.
          
   
  3 De kloke skal skinne
          som den strålende himmelhvelvingen;
          og de som har ført de mange til rettferd,
          skal skinne som stjernene til evig tid.

Jeg kjenner ikke endetiden, verken hvordan det skal gå eller når det skal skje... Men én ting vet jeg; Gud har kontroll og oversikt.
Når jeg leste disse ordene kjente jeg et stort hjertesukk "Jeg skulle ønske alle mennesker ble frelst" Det er også Guds lengsel!

Daniels budskap er alvorlig på et annet punkt også, i v.3 "..de som har ført de mange til rettferd"  Her kommer jeg virkelig til kort! Jeg syntes det har vært vanskelig, både å finne mot og anledninger til å lede andre til rettferd.

Det har vært tema for meg de siste årene å be "Herre lær meg din vei" i ulike temaer. Og her trenger jeg virkelig å be bønnen. Herre, lær meg å lede andre til rettferd! Hjelp meg å øve opp frimodigheten og finne anledninger. Og igjen vil jeg be for min familie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar