onsdag 9. desember 2020

Høy 1 og 2

Han
    15 Så vakker du er, min elskede!
          Så vakker du er! Øynene dine er duer!

Hun
    16 Så vakker du er, kjæresten min, så god,
          så grønt vårt leie!

Dagens kapitler er en hyllest til kjærligheten. Fantastisk at den er en del av bibelen :-) Siden den er skrevet både poetisk og som dialog mellom dem, ser jeg for meg at det er en musikal - som om de synger til hverandre.

Jeg er takknemlig for det jeg har opplevd av dette, selv om jeg i dag er alene. Livet tok noen svinger jeg ikke helt hadde tenkt... Kjærligheten er vakker, men den har også i blant sin pris. Jeg tenkte på det litt sorg i hjertet, selv om det nå er flere år siden jeg ble alene. 
Men at kjærligheten har sin pris - det fikk meg til å tenke på Jesus. Snakk om pris?! Jesus var villig til å lide og dø for vår skyld, av kjærlighet til oss.

Herre, takk for din kjærlighet!! Det er i høyeste grad vakker. Så godt at du er her, du som elsker meg. Joh 14 skriver,

18 Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. 19 Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. 20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Kjærlighet - sant? AMEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar