lørdag 14. november 2020

Titus 3

 I avslutningen av sitt brev til Titus, skriver Paulus;

4 Jeg hilser Titus, mitt ektefødte barn i vår felles tro: Nåde og fred fra Gud, vår Far, og Kristus Jesus, vår frelser!

Ingen tvil om at han satte stor pris på Titus :-) Titus fikk ingen liten oppgave heller. Han skulle sørge for at det ble innsatt en leder (eldste) på hvert sted de hadde grunnlagt en menighet. Jeg tror ikke det var den letteste oppgaven å få, for det var høye krav til en leder (v.6-9) Men så er det også en utrolig viktig oppgave å ha også.

De hadde det ikke noe lettere den gangen, i forhold til både uenighet og falske lærere... 

Herre, jeg må jo innrømme at jeg kjenner på bekymring. Ingen tvil om at det er mye rart også i dag! Hjelp meg Herre, midt i alt virvar, å finne den rette vei. Led meg Herre, på evighetens vei.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar