søndag 4. oktober 2020

2.Tim 1

  5 Jeg glemmer ikke din oppriktige tro. Denne tro bodde i din mormor Lois, og i din mor Eunike, og jeg er viss på at den også bor i deg.

     6 Derfor vil jeg minne deg om dette: Tenn på ny den nådegave fra Gud som er i deg, den du har mottatt ved min håndspåleggelse!  7 For Gud gav oss ikke en ånd som gjør motløs, men en Ånd som gir kraft, kjærlighet og sindighet.

Nydelig hilsen fra Paulus, som virkelig oppmuntrer! For det første ser vi hvordan velsignelsen gikk i arv (for det tror jeg at den kan, om arvtageren velger å ta den i mot :-) Og det beste av alt, den gaven jeg en gang fikk, er fortsatt i meg. En gave fra Gud. Også denne må åpnes, tas imot og tas vare på. "Tenn på ny - det som fortsatt er i deg"

 9 Han har frelst oss og kalt oss med et hellig kall, ikke på grunn av våre gjerninger, men etter sin egen vilje og nåde. Det er den nåde som er gitt oss i Kristus Jesus fra evighet av

 13 Ha de sunne ord du har hørt av meg, som ditt forbilde, og stå fast i den tro og kjærlighet som vi har i Kristus Jesus. 14 Ta vare på den gode skatten som er betrodd deg! Den Hellige Ånd, som bor i oss, skal hjelpe deg til det.

Dagens oppmuntrende kapittel sier det meste selv. Herre, i dag takker jeg for din store gave. Hva kan jeg gjøre for å forvalte den bedre..? Takk for Ordet - og takk til alle de som valgte å skrive det ned, så vi også i dag kan høre dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar