torsdag 1. oktober 2020

1.Krøn 12

 I dagens kapittel beskrives det hvem som ble en støtte for David. Ikke bare da han ble konge (for da ble de riktig mange!), men allerede fra da han var på flukt fra kong Saul var det flere og flere som kom og stod med David. 

En av disse første som kom, var Amasai;

18 Da kom Ånden over Amasai, som var høvding for de tretti, og han sa:
        Vi er dine og følger deg, du Isais sønn.
        Måtte det gå vel med deg
        og vel med dine hjelpesmenn!
        For du får hjelp fra din Gud.

Jeg tror det må ha gått 15-20 år fra da David fikk sitt kall, til han ble den kongen han var kalt til. Og hele veien var Gud med David, og dette var synlig for de som var rundt ham. Den dagen David ble konge, hadde han en stor hær og hjelpere på sin side. (v.23-37)

Jeg skulle virkelig ønske at Guds liv i meg var enda mer synlig. Jeg tror det handler om å være mer åpen og slippe Gud til mer enn jeg gjør.. Det blir min bønn i dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar