fredag 25. september 2020

4.Mos 19

 Dagens kapittel har overskriften "Urenhet og renselsesvann" Den beskriver hvem som blir uren, og hva som må gjøres for å bli ren igjen. Det er mange ritualer, og helt bestemte måter å gjøre det på. Det er så annerledes i forhold til hva jeg er vant til. Helt klart en annen kultur. Likevel var det Guds kultur. Det var han som bestemte at det skulle være slik. 

Også vi har vår kultur, men den er betydelig enklere. 
Jeg satt og reflekterte litt over dette, og undret på om vi har mistet noe underveis? For denne siden ved Gud er så ukjent... Hvordan vil Gud egentlig at vi skal være i Hans nærvær i dag?
Da kom jeg plutselig på ordene Jesus sa på korset "Det er fullbrakt" Hans offer var fullkomment. Alt er ferdig. Selv helligdommen åpnet den dagen Jesus døde og stod opp igjen. 

Herre, i dag vil jeg takke for at Du kom til oss. Alt jeg trenger å gjøre i dag, er å ta imot din frelse. Det er ingenting jeg selv kan gjøre, for å blir ren. DU gjør meg ren og rettferdig. Av bare nåde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar