torsdag 2. juli 2020

4.Mos 2

Dagens kapittel har overskriften "Mønstring av Israels hær". Hver stamme for sin egen hær, og sine egne oppgaver. Så i dag er det egentlig mest navn og tall :-)

Kapitlet fikk meg til å tenke på et kor vi sang da jeg var barn, bygd på et salmevers;

Villig kommer ditt folk
når du samler din hær
Slik som duggen kommer
av morgenrøden skjød

Må innrømme at jeg ikke forstod helt hva vi sang om den gangen (ler) men jeg forstod i alle fall at det handlet om å være villig når Gud kalte :-)

David skriver i salme 110;3

  3 Ditt folk møter villig fram
        den dagen du mønstrer din hær.
        I hellig skrud kommer din ungdom til deg
        som dugg ut av morgenrødens skjød.

Takk at Du Herre, virker i oss, både til å ville og til å gjøre din gode vilje (Fillip 2:13) Jeg trenger både kraft og visdom fra deg. Hjelp meg å finne de rette ordene, i rette tid. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar