søndag 14. april 2019

Job 17

Min livskraft er sloknet,
        min tid er omme,
        jeg har bare graven i vente.

 13 Er det noe håp for meg?

I dagens kapittel ser det ut til at Job er i ferd med å miste det siste han har igjen - håpet... 

Herre, i dag ber jeg for de som kjenner at håpet svinner... De som er i ferd med å gi opp. Gi dem lys og varme, trøst og styrke. Gi dem nytt håp som bare Du kan! Noe de kan gripe tak i og holde fast ved igjen. 

Job trodde han hadde bare graven i vente, men Du hadde så mye mer for ham enn han selv så. 
Takk for at Du er nær hele tiden, både i mørke og lyse dager. Enten jeg kjenner og føler det eller ikke. Du holdt øye med Job og hadde tro på ham. Det er umulig å forstå hvorfor han måtte igjennom denne lidelsen, men likevel trøst i at Du var der og passet på.
Vern om de som i dag sitter i mørket og ikke ser noen lysning. 

Salme 139 sier
11 Og sier jeg: «La mørket dekke meg
        og lyset omkring meg bli til natt»,
   
 12 så er ikke mørket mørkt for deg,
        og natten er lys som dagen,
        ja, mørket er som lyset.


Og salme 18
 29 Ja, du lar min lampe skinne, Herre,
        min Gud lyser opp i mitt mørke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar