torsdag 15. november 2018

Salme 1

Salig er den som ikke følger
        ugudelige menneskers råd
        og ikke slår inn på synderes vei
        eller sitter sammen med spottere,
   
  2 men har sin glede i Herrens lov
        og grunner på den dag og natt.
   
  3 Han er lik et tre,
        plantet ved bekker med rennende vann:
        det gir sin frukt i rette tid,
        og løvet visner ikke på det.
        Alt det han gjør, skal lykkes for ham.


Dette var kong Davids erfaring. og som han av glede sang om i dagens salme. Jeg synger gjerne med i denne lovsangen, for også jeg kjenner stor glede i Herrens Ord. Å grunne på dem gir virkelig velsignelse. 
Og for et løfte David synger om? Alt han gjør, skal lykkes for ham. Jeg ler litt av meg selv når jeg synger litt mer forsiktig der. Kan det virkelig være sant? Wow - jeg tar det imot og lar det vokse inni meg. Det jeg gjør skal lykkes. Da passer jeg på å be for vår kirke!  I Jesu navn!  :-D 
Klart vi trenger det i Åros. En levende kirke som er med å bidrar til et varmere samfunn og gjør Jesus kjent for de som enda ikke tror. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar