tirsdag 9. oktober 2018

Hellig og ulastelig

(Del 7 i bibelleseplanen "Hvem jeg er i Kristus")

Dagens tema; hellig og ulastelig. Utvalgt av Gud og fri fra anklagelser.

For få dager siden var tema "hellig" - og i dag er det enda sterkere; hellig og feilfri. Ef.1 sier;

3 Lovet være Gud, vår Herre Jesu Kristi Far,
        han som i Kristus har velsignet oss
        med all Åndens velsignelse i himmelen.
   
  4 I Kristus har han utvalgt oss før verden ble skapt,
        så vi skulle stå hellige og feilfrie for hans ansikt.


1.Tess 5 sier også
   16 Vær alltid glade, 17 be stadig, 18 takk Gud under alle forhold! For dette er Guds vilje med dere i Kristus Jesus.
   
 19 Slokk ikke Ånden, 20 forakt ikke profetord, 21 men prøv alt og hold fast på det gode, 22 og hold dere borte fra ondskap av alle slag.
   
 23 Må han, fredens Gud, hellige dere helt igjennom, og må deres ånd, sjel og legeme bli bevart uskadd, så dere kan være uklanderlige når vår Herre Jesus Kristus kommer. 24 Han som kaller dere, er trofast; han skal gjøre det.


Jeg er allerede hellig og ulastelig i Kristus, og Gud vil fortsette å virke hellighet i livet mitt fordi han valgte meg for akkurat denne hensikten. 
Hellig og feilfri - er det virkelig mulig? Tenk at Gud kan og vil det?! Og takk Gud, for at din nåde holder, at jeg allerede nå er feilfri I KRISTUS. Jeg er også glad for at målet er mer enn å glatte over. Målet er virkelig å hjelpe meg til å bli "den beste meg" :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar