onsdag 14. februar 2018

Salme 111

Dagens salme er ikke lang. Bare på 10 vers. Hele salmen er en lovprisning til Gud. Jeg velger å sette inn hele, og lese den høyt her jeg sitter. Jeg vil være med å hylle vår Gud


Store er Herrens gjerninger 
111Halleluja!
        Jeg vil takke Herren av hele mitt hjerte
        i de oppriktiges råd og menighet.
   
  2 Store er Herrens gjerninger,
        gransket av alle som gleder seg over dem.
   
  3 Høyt og herlig er hans verk,
        hans rettferd varer til evig tid.
   
  4 Han har skapt et minne om sine under,
        barmhjertig og nådig er Herren.
   
  5 Han gir mat til dem som frykter ham,
        og kommer sin pakt i hu til evig tid.
   
  6 Han lot folket få kjenne sine mektige gjerninger,
        da han gav dem det landet som andre folk eide.
   
  7 Det han gjør, er sant og rett;
        pålitelige er alle hans påbud.
   
  8 De står ved lag for evig og alltid,
        de er gitt i troskap og rettvishet.
   
  9 Han har sendt sitt folk forløsning
        og fastsatt sin pakt for evig.
        Hellig og fryktinngytende er hans navn.
   
 10 Å frykte Herren er opphav til visdom;
        alle som lever etter den, har god forstand.
        Herren skal prises til evig tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar