torsdag 22. februar 2018

Josva 4

Israel kommer over Jordanelven, i dagens kapittel, ved nok et stort under, og folket oppdager (og Gud bekrefter) at Josva er en stor leder.
 14 Den dagen gjorde Herren Josva stor i israelittenes øyne, og så lenge han levde, fryktet de ham slik de hadde fryktet Moses. 
En fra hver stamme får beskjed om å ta med en stein hver fra elvebunnen, opp på land.
«Når barna deres i morgen spør sine fedre: Hva betyr disse steinene? 22 skal dere forklare det for barna og si: Her gikk israelittene over Jordan på tørt land. 23 Herren deres Gud tørket ut vannet i Jordan for dere til dere hadde gått over, slik Herren deres Gud gjorde med Sivsjøen, som han tørket ut for oss til vi hadde gått over. 24 Dette gjorde han for at alle jordens folk skal skjønne at Herrens hånd er sterk, og for at dere alle dager skal frykte Herren deres Gud

Fantastisk å lese om hvor tydelig Gud var! Han var mer enn en tanke :-) Han manifesterte seg!
Jeg skulle gjerne sett en mer tydelig Gud i dag - samtidig som tanken også er litt skremmende, om jeg skal være ærlig... Jeg er typen som trives med det trygge og kjente.. Men i blant trenger vi å rystes litt for å våkne opp. Og vi trenger å SE mer av Gud for å styrke vår tro.

Denne gangen vet jeg ikke helt hvordan jeg skal be... men jeg vil i alle fall takke for ditt nærvær Gud. Måtte jeg være mottagelig for det du ønsker å vise og gjøre her i Åros! Måtte jeg ha åndelige øyne som ser det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar