onsdag 13. desember 2017

Salme 100

Dagens salme er bitteliten, bare 5 vers. Men den gir utrolig mye! Kjenner jeg blir fylt med takknemlighet og glede. Jeg velger å sitere hele.

En salme til takkofferet.
        La hyllingsrop lyde for Herren, hele jorden!
   
  2 Tjen Herren med glede,
        kom fram for ham med fryd!
   
  3 Kjenn at Herren er Gud!
        Han har skapt oss, ikke vi selv,
        til sitt folk og til den hjord han vokter.
   
  4 Gå gjennom hans porter med takkesang,
        inn i hans tempelgårder med lovsang.
        Lov ham og pris hans navn!
   
  5 For Herren er god, hans miskunn er evig,
        hans trofasthet varer fra slekt til slekt.


Takknemlighet og glede, det er hva jeg vil tenke på i dag! Så mye jeg har å både takke for å glede meg over :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar