tirsdag 12. desember 2017

2.Krøn 25

Det handler om kong Amasja i dagens kapittel

2 Amasja gjorde det som var rett i Herrens øyne, men ikke med hele sitt hjerte. 

Å være helhjertet - det kan faktisk være vanskelig på mange områder. Men uten å være helhjertet går det ikke an å gjøre ting 100% - om du skjønner hva jeg mener. Er det noe jeg virkelig ønsker, så er det å være helhjertet et must. Det gjelder også i våre relasjoner til hverandre, og ikke minst i forhold til Gud. 

Nå kunne det gått bra med Amasj, dersom den gode "halvdelen" av hjertet hadde blitt styrket og gjort ham mer helhjertet. En dessverre ble det omvendt. Hans tro på Gud svant helt bort til slutt, og han trodde mer på sin egen styrke og på gudebilder...(v.14)

Snart er det et nytt år, 2018. Herre jeg ber for året. Hvilke veier skal jeg gå i det nye året? Hva bør jeg virkelig være helthjerte i, og hva kan jeg la gå i dette nye året..?

Jeg ber for menigheten og alle hjertene der. Leg de hjerter som er såret, styrk de hjerter som er svake, tenn på ny de hjerter som trenger det! Jeg ser for meg en menighet med nye hjerter for det nye året. Helhjertet for deg Herre! Og for for våre medmennesker. Jeg vet at du også må jobbe med hjertet mitt... Å Herre, jeg vet at du kan! Esekiel 36 forteller;

26 Jeg (Herren) vil gi dere et nytt hjerte og la dere få en ny ånd inne i dere. Jeg vil ta steinhjertet ut av kroppen deres og gi dere et kjøtthjerte isteden. 27 Jeg lar dere få min Ånd inne i dere, og gjør det slik at dere følger mine forskrifter og tar vare på mine lover, så dere lever etter dem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar