fredag 17. november 2017

Hosea 6

Kom, la oss vende om til Herren!
        For han som rev i stykker, vil lege oss;
        han som slo, vil forbinde våre sår.


Slik startet dagens kapittel, og jeg tenkte litt trist at dette er den Gud jeg møter i gamle testamentet... 
Men da jeg leste videre, fikk jeg store øyne og måtte tenkte nytt

 2 Han vekker oss til liv etter to dager,
        den tredje dagen reiser han oss opp,
        så vi kan leve for hans ansikt.
   
  3 La oss lære å kjenne Herren,
        la oss jage etter å kjenne ham!
        Han kommer like visst
        som lyset om morgenen.
        Han kommer til oss som regnet,
        lik vårregn som væter jorden.


DET er den Gud jeg kjenner, han som ga seg selv for oss, og oppstod tredje dag - for å bane veien like inn i helligdommen. Denne kjærlighetens Gud som ikke alltid er så lett å forstå - ja, la oss jage etter å kjenne ham!
Å en av måtene er jo nettopp det vi gjør her, grunner på ORDET :-D

Resten av kapitlet beskriver rett og slett Guds sorg over Israels fall. Gud lengter etter dem. Etter oss.

 6 For jeg vil ha troskap, ikke slaktoffer,
        gudskjennskap heller enn brennoffer.
 


Takk for Ordet ditt Herre. Måtte du åpenbare deg for oss gjennom det! Mer og mer. Takk for JESUS, din store kjærlighet og nåde. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar