torsdag 14. april 2016

Jer 33

Jeg ble overrasket i dag, av Jeremia. Lidelsesprofeten som har profetert både dom og ulykke, og som har oppfordret til å velge fangenskapet framfor å bli i landet for å kjempe - i dag kommer profeten med balsam for alle de sårede! Hele kapitlet oser av dette. 

Det var spesielt ett vers som traff hjertet mitt, kanskje fordi jeg selv går å tenker på noe for tiden. En lengsel etter å oppnå noe varig. Snakket med min søster om dette for få dager siden. Tenk å få et slikt møte med Jesus som Sakkeus hadde - et møte som ble helt livsforvandlende. Han ble virkelig en helt annen enn den han var :) Nå forteller ikke historien om hvor vidt den ble varig. Men jeg velger å tro at den ble det. For den hadde så stor betydning for Sakkeus. 

Og her lover Gud noe mer enn legedom av sår - han lover noe som er varig :)

  6 Se, jeg vil la sårene gro, lege og hele dem, og så åpenbarer jeg for dem en rikdom av varig fred og lykke.  



(Refleksjoner fra 2020 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar