lørdag 16. januar 2016

Jes 19

Du kan lese hele kapitlet her

Er det noe jeg forstår når jeg nå jobber meg gjennom gamle testamentet igjen... så er det hvor mye jeg ikke forstår... jeg innrømmer det. Så mange av mine kommentarer er nesten en kommentar på at jeg - ja, jeg HAR lest dette...

Det er alle gullkorna som dukker opp av og til som gjør det så verdt å lese. Ja, også har jeg jo opplevde at det jeg har lest en gang, plutselig kan dukke opp i tankene mine igjen - i en eller annen sammenheng der det plutselig gir en mening. Underlig å oppleve skal jeg si deg!

Men tilbake til dagens tekst... Først hører vi om dommen som faller over Egypt - men det ender ikke der. Gud har ikke forlatt dem helt. De finner Hans nåde og velsignelse til slutt. Noe jeg tror er hele Guds ønske og mål for alle...


(refleksjoner fra 2019)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar