lørdag 16. januar 2016

1.Mos.1

Bibelteksten kan du lese her
 
Forberedelse – vi åpner oss for Herren
La det bli stille rundt deg og inne i deg.
Vær åpen for at Gud taler til deg gjennom dagens bibelord.
Du kan også tenne et lys og lytte til stille musikk.
Jeg valgte å lytte til musikk mens jeg leste om skapelsen. Jeg smiler der jeg leser hvordan Gud er svært fornøyd med det han gjør. Det må Han jo kjenne! Tenk bare hvor stort jeg selv nyter naturens under.


Noter ting du legger merke til i teksten.
"Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss!"


Finn et nøkkelord i teksten og lær det utenat.
Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var overmåte godt.


Lev deg inn i teksten.
Hva ser og hører du?
Hva er det i teksten som rører ved dine følelser?
Skaperglede


Hvem identifiserer du deg med i teksten og hvorfor?
Det måtte i så fall være meg selv - som Gud har skapt :-) "og Han så at det var overmåte godt" (fryder meg)


Bønn – vi ber ut fra Ordet
Takk for at Du har skapt meg Gud. Hjelp meg å ta vare på livet!

(refleksjoner fra 2018)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar