søndag 3. mars 2024

Se, Jeg er med dere alle dager inntil verdens ende

 Jeg ble så velsignet denne morgenen, og vil gjerne dele det med deg. Håper du også kjenner deg velsignet gjennom dette. Vit i alle fall at Gud er trofast og holder det Han lover!

Jeg startet egentlig med litt tungt hjerte denne morgenen. Kjente jeg lengtet og tenkte "Åh Jesus, i blant skulle jeg ønske jeg så og hørte Deg bedre!"
Og med én gang ble jeg minnet om Salme 139. Jeg bestemte meg for å finne det fram, også bladde jeg rett opp! Nå er dette en av mine favorittkapitler - men bibelen jeg hadde foran meg er ny, og jeg hadde ennå ikke vært her og streket under. 


Så barnslig er min tro, at jeg opplever det som Han ved min side, min Underfulle Rådgiver.

Jeg streket under nå, og skrev versene ned som jeg nettopp hadde blitt minnet på;

For jeg opp til himmelen, er Du der
Rer jeg leie i dødsrike, se da er Du der.
Spenner jeg morgenrødens vinger, og setter jeg meg bo ved havets ytterste grense, selv der skal Din hånd lede meg, og Din høyre hånd holder meg fast.

Og mens jeg skriver dette, lyder lovsangen fra spillelisten min; 

Visk meg mot i mitt hjerte
Visk meg tro i mitt indre
Send Ditt lys i min hverdag så jeg ser Deg
Hellig Ånd kom, vis meg vei

En hjertebønn jeg fikk bønnesvar på i dag.

Gud er god og trofast. Han er nær som Han har lovet. Også når jeg ikke kjenner det. Det vil jeg stole på! Kjenner meg så takknemlig for at jeg også i blant kan få smake og kjenne det! Hjelp oss Herre, så våre hjerter alltid er åpne for Deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar