onsdag 20. desember 2023

Guds nåde

 Fra dagens tekst vil jeg gjerne dele dette. Først fra 2.Mos 27

20 Du skal gi israelittene påbud om å skaffe deg ren olje av knust oliven til lampene, så det alltid kan tennes lys. 


Dette minnet meg om at jeg trenger Den Hellige Ånd - Guds kraft - for at mitt lys skal skinne for Ham hele tiden. Tenk at Han vil gi meg det jeg trenger!

I Heb.8 leser vi;

Se, dager skal komme, sier Herren,

da jeg oppretter en ny pakt

med Israels hus og Judas hus,

9 ikke som den pakten

jeg sluttet med fedrene deres

den dagen jeg tok dem i hånden

og førte dem ut av Egypt.

For de ble ikke stående i min pakt,

og jeg brydde meg ikke om dem, sier Herren.

10 Men dette er pakten jeg vil slutte

med Israels hus i dager som kommer, sier Herren:

Jeg vil legge mine lovbud i deres sinn

og skrive dem i deres hjerte.

Jeg skal være deres Gud,

og de skal være mitt folk.

11 Da skal ingen lenger undervise

sin landsmann eller sin bror

og si: «Kjenn Herren!»

For de skal alle kjenne meg,

både små og store.

12 For i nåde vil jeg tilgi all uretten deres

og ikke lenger huske syndene deres.


Fantastiske vers som virkelig gir trøst. Dette minner meg også om hva Joh skriver i 1.Joh;19

Vi elsker fordi han elsket oss først.

Virkelig sant! Åh Herre, det handler virkelig om hva Du har gjort og fortsatt gjør for meg. Det handler om DEG! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar