mandag 4. september 2023

Hans trofasthet varer fra slekt til slekt

 Siste del av Luk 3 ramser opp navnene på Josef sin slekt - fra Jesus og tilbake til Adam. Om jeg telte riktig, var det 76 navn. Må jo si jeg er imponert over at de hadde alle navnene! Hvor mange slektsledd har du navnene på i din slekt?

Jeg kom til 7 hos meg... Det hadde jo vært spennende å visst litt mer? Mens vi snakker om slekt, tenker jeg med takknemlighet på at Hans trofasthet varer fra slekt til slekt. Så jeg ber for slekta mi i dag!

Salme 100 sier;

En salme til takkofferet.
        La hyllingsrop lyde for Herren, hele jorden!
   
  2 Tjen Herren med glede,
        kom fram for ham med fryd!
   
  3 Kjenn at Herren er Gud!
        Han har skapt oss, ikke vi selv,
        til sitt folk og til den hjord han vokter.
   
  4 Gå gjennom hans porter med takkesang,
        inn i hans tempelgårder med lovsang.
        Lov ham og pris hans navn!
   
  5 For Herren er god, hans miskunn er evig,
        hans trofasthet varer fra slekt til slekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar