mandag 14. august 2023

Hva jeg kan og hva jeg gjør

Dagens kapittel (Joel 3) åpner med et velkjent vers;

1Og deretter skal det skje at jeg vil utgyte min Ånd over alt kjød. Deres sønner og døtre skal tale profetiske ord. Deres gamle menn skal ha drømmer, og deres unge menn skal se syner. Jes 44:3.Esek 39:29. Sak 12:10. Apg 2:16,17. 10:44. 2Ja, også over treller og trellkvinner vil jeg utgyte min Ånd i de dager.

Jeg trenger stadig og minnes og ikke minst lære om hva jeg har i Kristus. Hvor veldig kraften er hos de som tror (Ef.1;19) 

Jeg lyttet til en preken i dag som bl.a. sa noe viktig "Vi snakker stadig om hva vi KAN gjøre. Hva vi har MULIGHET til å gjøre. Men den onde er ikke redd for dette. Han skjelver når vi HANDLER på dette og GJØR noe. Jakob 1;22 sier 

Men vær Ordets gjørere, ikke bare dets hørere, ellers vil dere bedra dere selv. 


Dagens Ord er absolutt til meg som elsker å lese og lytte til Guds Ord. Åh Herre, måtte det også prege meg! Og sette meg i aksjon. Hva kan jeg gjøre i dag tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar