mandag 3. juli 2023

Livet i Ordet

 Hyllesten til Ordet fortsetter i salme 119, denne gangen hva Ordet gjør gjennom tunge dager;

25Min sjel er nedtrykt i støvet, hold meg i live etter ditt ord! 26Jeg fortalte om mine veier, og du svarte meg. Lær meg dine forskrifter! 27La meg forstå den veien du befaler å gå! Så vil jeg grunne på dine undergjerninger. 28Min sjel gråter av sorg, reis meg opp etter ditt ord! 29Vend løgnens vei bort fra meg, og unn meg din lov! 30Trofasthetens vei har jeg valgt, dine lover har jeg for øye. 31Jeg holder fast ved dine vitnesbyrd. Herre, la meg ikke bli til skamme! 32Dine buds vei vil jeg løpe. For du frir mitt hjerte fra angst.

41Herre, la din nåde komme til meg, din frelse etter ditt ord! 42Jeg vil gi svar til dem som håner meg, for jeg setter min lit til ditt ord. 43Ta da ikke sannhets ord bort fra min munn!

Igjen tenker jeg på svaret Peter hadde til Jesus "Du har det evige livets Ord" AMEN


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar