mandag 5. juni 2023

Bevar mitt hjerte Herre!

 Esekiel 35 skriver;

Men overalt hvor de kom blant folkeslagene, vanhelliget de mitt hellige navn. For det ble sagt om dem: «Dette er Herrens folk, men de måtte dra ut av hans land.» 21Jeg beskytter mitt hellige navn, som israelittene har vanhelliget blant folkeslagene de kom til.
22Derfor skal du si til Israels hus: Så sier Herren Gud: Jeg griper ikke inn for deres skyld, Israels hus, men for mitt hellige navns skyld, det som dere har vanhelliget blant folkeslagene dere kom til. 2328,25 Jeg vil hellige mitt store navn, som er vanhelliget blant folkeslagene, det som dere vanhelliget blant dem. Folkeslagene skal kjenne at jeg er Herren, sier Herren Gud, når jeg gjennom dere viser meg hellig for øynene på dem.
24 37,12.21 Jeg henter dere fra folkeslagene, samler dere fra alle landene og fører dere hjem til deres eget land. 25Sak 13,1 Jeg stenker rent vann på dere, så dere blir rene. Jeg renser dere for all urenhet og for alle avgudene. 26Jer 32,39; Esek 11,19+ Jeg gir dere et nytt hjerte, og en ny ånd gir jeg inni dere. Jeg tar steinhjertet ut av kroppen deres og gir dere et kjøtthjerte i stedet. 27Jeg gir min Ånd i dere og gjør at dere følger forskriftene mine, holder lovene mine og lever etter dem.

Fantastiske vers som gir stort håp! For sitt navn skyld. JESUS!

Jesus, Du som kan bytte ut steinhjerte med kjøtthjerte - jeg tror også Du kan bytte hat med fred og kjærlighet.
Det er vondt å se på at noen lider under hat og bitterhet. Herre kom med lindrende salve og med din fred som overgår all forstand. Åpne deres øyne så de ser håpet i Deg og din frelse.

Ber også med salme 86;
For du, Herre, er god, du tilgir,
du er rik på miskunn mot alle som kaller på deg.
6 28,2 Herre, vend ditt øre til min bønn,
lytt når jeg ber om nåde!
7 50,15+ Den dagen jeg er i nød, roper jeg til deg,
for du vil svare meg.
8 2 Mos 15,11; Sal 71,19+ Herre, blant guder er ingen som du,
og ingen gjerninger er som dine.
9 22,28+ Alle folk som du har skapt,
skal komme og bøye seg for deg, Herre,
og ære ditt navn.
10 136,4 For du er stor, og du gjør under.
Du alene er Gud.
11 25,4; 27,11 Herre, lær meg din vei
så jeg kan vandre i din sannhet!
Gi meg et helt hjerte, så jeg frykter ditt navn!
12Jeg vil prise deg, Herre, min Gud, av hele mitt hjerte
og evig ære ditt navn.
13 30,4+ For din miskunn mot meg er stor,
du har berget meg fra dødsrikets dyp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar