tirsdag 30. mai 2023

Å stille seg i gapet

'Jeg lette blant dem etter en mann som ville mure opp en mur og stille seg i gapet for mitt åsyn til vern for landet, så jeg ikke skulle ødelegge det. Men jeg fant ingen.'
Esekiel 22:30 

Skulle jo tro at både Esekiel og Jeremia som levde på den tiden var gode kandidater?

I dag er det funnet en - JESUS

5 For Gud er én
og én mellommann er det mellom Gud og mennesker,
mennesket Kristus Jesus,
6 han som ga seg selv som løsepenge for alle. (1.Tim 2;5-6)

Og nå som Han er i oss :-D tar vi på oss Guds fulle rustning (Ef 6)

 10 Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. 14 Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, 15 stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. 16 Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. 17 Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. 18 Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be alltid i Ånden! Våk og hold ut i bønn for alle de hellige, 19 også for meg. Be om at de rette ordene må bli gitt meg når jeg skal tale, så jeg frimodig kan gjøre evangeliets mysterium kjent, 20 det som jeg er sendebud for også mens jeg er i lenker. Be om at jeg ved evangeliet får frimodighet til å tale slik jeg skal.

Jesus, dette er min bønn. Du som lovet at vi skulle få kraft. Du som sa at uten Deg kunne vi intet gjøre. Lær meg Herre, hvordan jeg åpner mitt hjerte for Deg, ikler meg Kristus, tar på denne rustningen og står klar - i gapet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar