søndag 13. november 2022

I Hans nærvær kan under skje

 I dag startet morgenstunden med denne lovsangen



Et øyeblikk i Ditt nærvær

Kan endre hele retningen min

En berøring av Din Ånd

Justerer min vilje med himmelen

Her er jeg, bruk meg Herre

Og jeg gir mitt liv til Deg

Når frykt avslører min svakhet

Din styrke kommer i fullstendighet

Du berører leppene mine med ild

Så send meg med Din kraft

Og her er jeg, bruk meg Herre

Og jeg gir mitt liv til Deg

Legger det ned

Tar opp mitt kors, og jeg vil følge deg


Så godt å starte dagen, og bare være i Hans nærvær. Ta imot berøring av Ham. Ta imot Hans Ord, og overgi alt til Ham. Så heldig jeg er, som får tro på Ham!


Dagens kapittel, Jak 4 starter med å formane 

Dere har ikke, fordi dere ikke ber. 3 Dere ber og får ikke, fordi dere ber ille, for å sløse det bort i deres lyster.

Det ligger dessverre i oss å være ego.. 

 7 Vær derfor Gud undergitt! Men stå djevelen imot, så skal han fly fra dere. 8 Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere. Gjør hendene rene, dere syndere, og rens hjertene, dere tvesinnede!

Nesten så det er litt trøst, enda Jakob kaller oss tvesinnede. For tross alt var det nettopp disse tvesinnede som ble oppfordret til å holde seg nær til Gud :-) Det er nemlig i Hans nærvær at forvandlingen kan skje. Det er ikke noe jeg skal streve meg til først for så å være verdig til å komme til Ham. JESUS har åpnet veien inn. Det er I HAM er er verdig.

Så jeg nynner videre på lovsangen jeg startet med;

Et øyeblikk i Ditt nærvær

Kan endre hele retningen min

En berøring av Din Ånd

Justerer min vilje med himmelen

Her er jeg, bruk meg Herre

Og jeg gir mitt liv til Deg




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar