søndag 11. september 2022

Dagens bønn

Ef.3 skriver;

Slik skulle nå hans mangfoldige visdom gjennom kirken bli kunngjort for maktene og myndighetene i himmelrommet. Dette var Guds forsett fra evighet, det han har fullført i Kristus Jesus, vår Herre. I ham har vi frimodighet, og i troen på ham kan vi komme fram for Gud med tillit. (V.10-12)

Jeg ber om at han som er så rik på herlighet, må styrke dere i det indre menneske med sin kraft og med sin Ånd, så Kristus ved troen kan bo i deres hjerter, og dere kan stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet. Da kan dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne hele Kristi kjærlighet, som er mer enn noen kan fatte, og bli fylt av hele Guds fylde. Han som virker i oss med sin kraft, og kan gjøre uendelig mye mer enn alt det vi ber om og forstår, ham være ære i menigheten og i Kristus Jesus gjennom alle slekter og i alle evigheter! Amen. (V.16-21)

Herlige Ord som inspirerer til å be både for menigheten, og for hvert enkelt menneske som er med der. 
Jeg tenker også på det jeg delte fra Salomos Ordspråk i går, om ordene vi sier og hva hjertet er fylt av. Derfor ville jeg utheve akkurat dette. Når Kristus ved troen kan bo i vårt hjerte - da vil det også påvirke ordene vi sier, både til oss selv og til hverandre. 

Jeg takker Deg Herre, for hva Dine Ord gjør med meg. Også i dag vil jeg be om at Du renser mitt hjerte. Måtte jeg bli rik på herlighet og styrke i det indre menneske med din kraft og med din Ånd, så Kristus kan bo ved troen i mitt hjerte, og jeg stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar