mandag 8. august 2022

Kjære Gud, hvor er du...?

Bare jeg visste å finne ham og kunne komme fram til hans trone! Jeg skulle legge min sak fram for hans åsyn og fylle min munn med beviser. Da skulle jeg få vite hva han ville svare meg, og forstå det han ville si meg. Ville han da med full kraft stride mot meg? Å nei, nettopp han ville høre på meg.
Men går jeg mot øst, så er han ikke der. Går jeg mot vest, så blir jeg ikke var ham. Er han virksom i nord, så ser jeg ham ikke. Går han mot sør, så får jeg ikke øye på ham.

Det er Job som kjemper i kap 23. Kjenner jeg ble rørt over hans rop i dag. Han er fortvilet og roper, men kan verken se Gud, eller høre Ham. 

David hadde noe av den samme følelsen I salme 13
Hvor lenge, Herre? Vil du glemme meg for evig? Hvor lenge vil du skjule ditt åsyn for meg?

Godt å vite og tro på at Guds øye alltid våker over meg - uansett hva jeg føler eller går igjennom. Det erfarte også Job og David.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar